2017. június 30., péntek

Élmény a szemnek, a fülnek de leginkább a léleknek

Mivel ez egy hosszabb lélegzetvételű bejegyzés lesz, idáig vártam a megírásával. A család még pihen, de én már a nappaliban ülök a fejemben kavargó gondolatok sokaságával.
Az elmúlt 2 hétvégénk nagyon tartalmas és élménydús volt. 2 héttel ezelőtt Budapesten voltunk az én imádott férjecskémmel, egy konferenciára invitáltam még őt. A neten szörfözgetve én kaptam fel a fejem egy Fény elnevezésű konferenciára, amit immár 3.alkalommal rendeztek meg. A konferencia megálmodója illetve megalkotója pedig nem más mint Fenyő Iván, az ismert magyar színész. Akik ismerik őt vagyis tudnak az életéről ezt azt tudhatják, hogy egy "tipikus szépfiú" aki a fiatal színészi éveit azzal töltötte, hogy a lehető legtöbb végén megpróbálta égetni azt a bizonyos gyertyát, nem igazán törődött az őt óvni igyekvő emberekkel az irigyeivel meg aztán végképp. Aztán a 20as évei végén egy autóbaleset után megváltozott benne sokminden, elindult egy másik úton, jelként értelmezte ezt az eseményt. Ennek az útnak egy állomása ez a konferencia évente. Mikor megkérdeztem a férjem, hogy velem tart-e, szinte gondolkodás nélkül jött a válasz. Nagyon örültem neki és hálás vagyok érte, hogy a szabadidejét feláldozva elkísért engem és velem töltött egy egész napot egy olyan helyen amiről tudta, hogy azért ez lehet egy kissé spirituális témájú találkozó lesz. Nem feltétlenül lett az, de persze volt benne az is. Ismert emberek is ültek a hallgatók között, mint pl Herceg Zoli vagy a mindig mosolygós arcú Závodszky Noémi.... Ami nekem leginkább tetszett több más dolog mellett is, hogy nem egy hatalmas tömeget megmozgató rendezvény volt hanem csupán kb 150 fő egy konferenciateremben. Érdekes, elgondolkodtató, néha már már túlságosan is a "Huhhh ez nekem még sok" érzést magába foglaló előadások. Iván 5 barátját, ismert vagy kevésbé ismert embert kért fel, hogy tartson egy 1 órás előadást egy adott témában. Köztük volt Nagy Ervin színész(a Kincsem c. Film főszereplője), Illés Gabriella a tv2 volt producere, Iván legjobb barátja aki egy geográfus, egy olyan asztrológus akit Iván az egyik mesterének tart illetve a végén maga a találkozó kitalálója is tartott egy egy órás intenzív terápiát, meditáció formájában. Én még nem voltam ilyen rendezvényen, de ez most elindított bennem valamit és a célkitűzéseim között ott szerepel, hogy évente legalább 3 alkalommal el fogok menni egy egy ilyen konferenciára, tréningre, tanfolyamra. Rengeteget ad az embernek. Már maga a légkör. Az, hogy olyan emberekkel ülsz egy teremben akiknek nem a tv jelenti a fő kikapcsolódást az életükben, akik vágynak a szebb és élhetőbb életre, akiket érdekel az emberiség de leginkább önmaguk sorsa, képesek figyelni másokra, meghallgatni őket és tanulni tőlük. Egy ma Magyarországon nagyon ismert és sikeres motivációs előadó, akit jómagam is nagyon szeretek hallgatni, azt mondja, hogy nagyon nem mindegy milyen emberekkel veszed magad körül, mert te is olyanná válsz, mint a hozzád legközelebb álló 5 ember átlaga. Ha a környezetedben lévő emberek motiválatlanok, folyton csak panaszodnak, nem keresik a megoldásokat felelősöket és hibásokat viszont annál inkább akkor te is ezt fogod átvenni és ugyanígy fogod élni az életed, amire ha valaki kívülről ránéz talán felteszi magában vagy akár hangosan is a kérdést, hogy te ezt életnek nevezed? A tudatosabb, jobb, szebb és élhetőbb életért nekünk magunknak kell tenni. Erre vilagitott rá az első előadásban Feri, aki geográfus. Arra, hogy azzal, hogy nem vigyázunk a Föld tisztaságára, tonnaszám termeljük a szemetet, főleg a műanyagot ami rengeteg problémát okoz az élővilágnak mind a szárazföldön mind a vizekben milyen súlyos problémát okozunk hosszútávon az emberiségnek. A Föld különböző pontjairól képeket mutatott, amik megdöbbentőek voltak, micsoda károkat okozunk a felelőtlen viselkedésünkkel, a pazarlásainkkal, a sznob életmódunkkal. A tudatosság azt hiszem egy nagyon fontos kulcsszó lehet(ne) vagy kellene hogy legyen a mai kor emberének. És rossz felfogás az, hogy hát én hiába teszem ha más meg úgysem, meg mire ez valóban veszélyt jelent én már úgysem élek.... Mi valóban nem (bár ha hiszünk a reinkarnációban) de miért tesszük tönkre az utódaink élőhelyét? Nekik miért nem jár az a szép és gazdag környezet amiben mi most élhetünk? Nagyon elgondolkodtató előadás volt.
Aztán jött Nagy Ervin a maga kis kócos frizurájával, a nem kis izgalmával, hogy neki ennyi ember előtt kell beszélnie és nem egy betanult szöveget, mint a színpadon de megoldotta. És jól oldotta meg. A saját kudarcain, sérelmein illetve az azokon való felemelkedéséin keresztül mutatta be, hogy is lehet vagyis ő hogy jutott el a sikerig 40 évesen. Szeretek ilyen történeteket meghallgatni, mert számomra egy ilyen "elérhetetlen" ember ilyenkor válik igazán hétköznapivá. A smink, a kosztüm a színpadon vagy a vetítővászon sokmindent eltakar de ha egy ember kinyitja a szívét az mindennél többet mutat belőle.
A következő előadó az egyetlen hölgy tagja volt ennek az 5ös fogatnak. Egy mosolygós, iszonyú energiát hordozó és sugárzó személyiség,aki nem igazán az alakjával vagy a szuperszexi ruhájával sokkal inkább a lehengerlő eleganciájával és előadásmódjával ragadt magával engem. Elmesélte honnan indult, milyen köveket, sziklákat kellett neki átugrania, megmozgatnia, amikben bizony néha el is botlott ahhoz, hogy ma egy saját produkciós irodával rendelkező, sikeres és a munkájának élő üzletasszony lehessen. Az előadása alatt egy ő betű nem sok de annyi sem hagyta el a száját, végig ott ült a mosoly az arcán, annyira magával ragadó volt az egész. Azt éreztem közben, hogy jaaa, ez csak ennyi, hát akkor ezt én is meg tudom csinálni😁 persze tudom, hogy ez ennél sokkal több, de annyira önazonos volt Gabi, hogy talán ezt többünkkel is el tudta hitetni. Hogy ha csináljuk, nem adjuk fel amikor elbukunk és megyünk teljes gőzzel az álmaink felé akkor nekünk is lehet egy saját "produkciós irodánk".
Az utolsó előtti előadó az asztrológiáról számomra nem sokat adott vagyis inkább úgy fogalmaznék, hogy túl sok volt! Nem vagyok még olyan energetikai, spirituális szinten, hogy az ott elhangzottakat megértettem volna. De valamiért jött ez az életemben, nyilván valami feladatom még van is vele.
És a legvégén a hab a tortán Iván meditációja volt. 1 óra csukott szemmel, többszöri belealvással és felébredéssel, de hatalmas élmény volt számomra! Többször azt vettem észre, hogy borsózik a bőröm, éreztem, hogy most akár fel is tudnék szállni arról a székről. Annyival magával sodort az előadásmódja és amit mondott. Én most láttam illetve hallottam őt először élőben, de azt éreztem nála is, hogy annyira a szívéből,a lelkéből beszél, amit mond azzal ő tud azonosulni és ezt szeretné átadni nekünk. Hogy menjünk mi is a fény felé és tegyük jobbá a világot azzal, hogy elfogadunk, hogy megértünk, hogy szeretünk..... Tudom, kissé elvont ez az egész de én is úgy hiszem, hogy ez a 3 dolog kell, hogy meglegyen, hogy bennünk legyen ahhoz, hogy élni tudjuk úgy az életünket ahogy szeretnénk. És ez nem csak a saját kis világunkra vonatkozik hanem ki kell terjeszteni! Ne féljünk segítséget kérni ha úgy érezzük elakadunk, ha úgy érezzük nekünk ez (még) nem megy, mert megéri energiát fektetni abba mindig, hogy boldogok lehessünk! És ennek az alapja a szeretet!!! Ezzel még nekem is dolgom van, erre világított rá egy kedves ismerősöm, segítőm a múlt hétvégi kirándulásunk alkalmával. És ezzel be is vezetem a következő bejegyzésem....


Szívem minden szeretetével kívánok szép hétvégét nektek❤

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése